The Time Traveler’s Wife

Det var länge sedan jag skrev här nu. Har knappt hunnit att läsa en hel bok på grund av allt skolarbete jag har haft, än mindre har jag haft tid att skriva om den. Men nu planerar jag att ta tag i bokbloggandet igen, med en månad och fyra dagar kvar till studenten.

The Time Traveler’s Wife (518 sidor) är skriven av Audrey Niffenegger och handlar om Claire och Henry som är ett mycket udda kärlekspar. De träffades för första gången när Claire var sex år gammal och Henry var trettio sex. Henry är en tidsresenär, okontrollerat hoppar han fram och tillbaka i tiden och upplever en mängd äventyr. Jag älskar denna boken och har läst den en gång tidigare på svenska. Det är en fantastiskt vacker kärlekshistoria utan att bli klyschig.  Audrey Niffenegger är en fantastisk författarinna och snart ska jag läsa hennes andra bok  Her Fearful Symmetry, även den på engelska och inhandlad på Waterstones i London.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

