Emma

Köpte en ny bok idag, Jane Austens Emma. Har inte läst den förut men Jane Austens böcker kan inte vara något annat än bra så den lär nog inte göra mig besviken.

Lånade även hem två nya böcker, Anna Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam och Audrey Niffeneggers Tidsresenärens hustru. Läste tillsammans är man mindre ensam på originalspråket(Ensamble c’est tout) i min franska grupp för något år sedan, och sedan såg vi filmen och jag har tänkt läsa boken sedan dess men det har helt enkelt inte blivit av ännu. Så den ska antagligen(helt säkert) få följa med mig till Sankt Petersburg.

Den andra boken, Tidsresenärens hustru har jag läst lite i tidigare och den verkade jätte bra, tror att den har varit inspiration till en serie som gick på teve för några år sedan. Även den ska få följa med mig i min väska.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker som adopterats

Kommentera

