Never let me go

Läste precis ut Never let me go  av Kazuo Ishiguro (318 sidor).

Boken handlar om Kathy H och hennes vänner som har vuxit upp avskilda från världen på Hailsam, en anrik internatskola på den engelska landsbygden. Kathy och hennes vänner är inga vanliga människor utan de är födda till världen med ett specifikt uppdrag, att donera sina organ till vanliga människor.

Boken är helt fantastiskt bra och omöjlig att sluta läsa. Det är en kärlekshistoria vars like jag aldrig tidigare har hört talas om. En helt underbar bok som numera står på min önskelista, jag måste ha den i min bokhylla, jag måste läsa den igen.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker som tagit slut

Kommentera

