Metro 2033

Läste ut denna fantastiska bok härom natten. (545 sidor). Den var så bra att jag inte vet vad jag ska skriva. Spännande, sorglig, mystisk och helt fantastisk. Kan knappt vänta tills jag kommer till Moskva någon gång i en snar framtid. Jag ska åka metro (om jag vågar mig ned i mörkret) och se alla de stationer som Dimitrij Gluchovskij beskriver så levande. VDNCh och Prospekt Mira, Bibliotekia Imeni Lenina och alla de andra platserna.

Kan knappt vänta.

 

Lämna en kommentar

Filed under Böcker som tagit slut

Kommentera

