Transylvania

Köpte två nya böcker i halmstad tisdagen den tjugoåttonde juni, Transylvania  av Chelsea Quinn Yarbro och Johnny var en ung soldat av Dalton Trumbo.

Transylvania är en vampyrbok och jag läste den första gången när jag gick i sexan eller sjuan och sedan kom jag att tänka på den igen i våras och ville att min lillasyster skulle fixa den till mig eftersom jag inte går kvar på skolan där jag hittade den. Men så när vi var på myrorna i halmstad så hittade jag den!

Johnny var en ung soldat handlar om en soldat som har blivit skadad i första världskriget och jag har läst den två gånger innan och planerat en kupp mot biblioteket eftersom jag har velat ha den jättelänge. Och äntligen hittade jag den!

Båda böckerna kostade fem kronor men nu ligger de sist i kön, efter alla mina låneböcker som jag måste läsa ut snabbt.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker som adopterats

Kommentera

