Alice’s adventures in wonderland

En helt fantastisk sak hände mig härom dagen, jag, som aldrig brukar vinna någonting och har världens otur i både kärlek och spel var med i en bloggtävling för ett tag sedan på forgotten bookmarks. Jag tänkte först inte vara med men sedan ångrade jag mig och gick med i alla fall. Och så fick jag en kommentar här på bloggen av han som driver sidan Michael något och det visade sig att eftersom det hade varit så många som var med i den första utlottningen så hade han lottat ut två lika dana böcker till och jag var en utav de som vann! Så jag skickade honom min adress och han postade paketet som antagligen kommer att komma till min brevlåda någon gång nästa vecka! Boken jag vann var som sagt Alice’s adventures in wonderland men som om inte det räckte var det även en  Book League facsimile first edition från 1941.

Anledningen till min stora lycka var inte bara det att jag vann en helt fantastisk bok (som jag faktiskt inte ens har läst), utan även det att jag för cirka ett år sedan såg en illustrerad, läderinbunden utgåva på bokmässan, som visserligen kostade trehundra kronor och har ångrat att jag inte köpte den sedan dess. Att jag nu får min efterlängtade bok gjorde mig verkligen super glad och jag kan knappt vänta tills den dimper ned i brevlådan!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

