Water for elephants och Madame Tussaud

Köpte två nya böcker när jag skulle åka hem från London den tjugotredje april; Water for elephants av Sara Gruen och Madame Tussaud av Michelle Moran. Har börjat läsa boken om Madame Tussaud som är en historisk roman och väldigt intressant. Den utspelar sig under franska revolutionen och handlar om skulptrisen Marie Grosholtz som senare blir Madame Tussaud. Det är intriger, kärlek och revolutionsanda i en enda salig röra.  Jag hade ingen aning om vem Madame Tussaude var innan jag besökte museumet i London och jag är jätte glad att jag hittade boken på flygplatsen som av en slump, den är verkligen jätte bra än så länge och då har revolutionen inte ens börjat ordentligt ännu.
Böckerna kostade tolv pund tillsammans vilket jag tycker är ett överkomligt pris för två stycken engelska böcker som verkar jätte bra.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker som adopterats

Kommentera

